T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BATMAN / BEŞİRİ - Beşiri Anadolu Lisesi

SINIF REHBERLİK PLANI, SINIF REHBERLİK ETKİNLİKLERİ, SINIF REHBERLİK DOSYASI

Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği

 

MADDE 23 – (1) Sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yapar:

 

a) Sınıf rehberlik planını okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde hazırlayarak en geç ekim ayının ikinci haftasında eğitim kurumu müdürüne onaylatır. Sınıf rehberlik planının bir örneğini rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile paylaşır. Plan dâhilinde uygulamalarını gerçekleştirir.

 

b) Sınıf rehberlik programı kapsamındaki etkinlikleri sınıfında uygular.

 

c) Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek okul rehberlik ve psikolojik danışma programına yansıtılmak üzere rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletir.

 

ç) Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının hedeflerine ilişkin etkinliklerde rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle iş birliği yapar.

 

d) Her yıl kasım ayı içerisinde sınıfında bulunan risk altındaki öğrencilere ait verilerin bir örneğini rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletir.

 

e) Bireyi tanıma tekniklerinden uzmanlık bilgisi gerektirmeyenleri rehber öğretmen/psikolojik danışman ile iş birliği yaparak sınıfında uygular, sonuçlarını rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile paylaşır.

 

f) Sınıfa yeni gelen veya uyum güçlüğü yaşayan öğrencilerin okula uyum sağlamaları sürecinde rehber öğretmen/psikolojik danışman ile iş birliği içerisinde çalışır.

 

g) Öğrencilerini rehber öğretmen/psikolojik danışman ile iş birliği yaparak ilgi, yetenek, değer, akademik başarı ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yöneltir.

 

ğ) Risk altında olan öğrencileri fark ettiğinde, gerekli desteği almaları için rehberlik ve psikolojik danışma servisini bilgilendirir.

 

h) Öğrencinin, öğrenme stilini fark etmesine, öğrenme becerilerini geliştirmesine, akademik performansını artırmasına yönelik çalışmalarında rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle iş birliği yapar.

 

ı) Sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu her dönem sonunda eğitim kurumu müdürüne sunar.

 

i) Sınıfında sosyal duygusal, akademik ve kariyer gelişimi açısından desteklenmeye ihtiyaç duyan öğrencileri rehberlik ve psikolojik danışma servisine yönlendirir, öğrencilerin gelişimini desteklemek amacıyla iş birliği yapar. Eğitim kurumunda rehber öğretmen/psikolojik danışmanın bulunmaması hâlinde öğrenciyi rehberlik ve araştırma merkezine yönlendirir.

 

j) Eğitim kurumu müdürünün vereceği rehberlik hizmetleri ile ilgili diğer görevleri yapar.

 

 

Sınıf Rehberlik Programının Uygulanmasında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

1-      Uygulayıcıların öğrencileri etkinliklere aktif katılım sağlamaları ve yansıtıcı düşünme tekniğini kullanmaları için teşvik etmeleri gerekir.

2-      Örnek etkinliklerin süreç kısmında tüm basamaklar açık ve anlaşılır biçimde ifade edilmiştir ve birbirine bağlıdır. Bu nedenle etkinlik uygulanırken süreçteki hiçbir aşamanın atlanmamasına özen gösterilmesi etkinliğin amacına ulaşması açısından önemli görülmektedir.

3-      Programda yer alan kazanımlara ilişkin etkinliklerin çoğunun sınıf rehber öğretmenleri tarafından, belirli kazanımlara ilişkin etkinliklerin ise okul rehberlik öğretmeni tarafından uygulanması gerekmektedir. Bu nedenle etkinlikler uygulanmadan önce uygulayıcıların kazanım açıklamalarını ve program sözlüğünü incelemeleri gerekmektedir.

4-      Sınıf Rehberlik Programı'nda Okul Rehber Öğretmen/Psikolojik Danışmanı tarafından özellikle uygulanması belirtilen kazanımlar dışındaki etkinlikleri ise okul öncesinde okul öncesi öğretmeni, ilkokulda sınıf öğretmeni, ortaokul ve liselerde sınıf rehber öğretmenleri tarafından uygulanması gerekmektedir.

 

Dijital Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Platformu (DİSREP)

            Hazırlanan sınıf rehberlik etkinliklerinin değişen ihtiyaçlar doğrultusunda dijital olarak kullanılabilmesi, öğretmenlerin kullanacakları materyal çeşitliliğini artırabilmek amacıyla etkinliklerin dijital olarak uyarlanmasına yönelik çalışmalar gerçekleştirilmiş ve   ilkokul, ortaokul ile ortaöğretim kademeleri için Dijital Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Platformu (DİSREP) oluşturulmuştur. Bu platform aracılığıyla sınıf rehberlik etkinliklerini uygulama sürecinde öğrenciler; bilgisayar, telefon, tablet vb. aracılığıyla da sınıf rehberlik etkinliklerinin uygulanması sürecine katılabileceklerdir. Dijital Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Platformu (DİSREP) ile sınıf rehber öğretmenleri sınıfta etkileşimli tahta aracılığıyla her hafta etkinlikleri daha kolay ve dikkat çekici şekilde uygulayabilecekler; öğrenciler bazı etkinlikleri kendi başlarına online olarak gerçekleştirebilecek, yüz yüze ya da uzaktan/online eğitimde öğretmen ve öğrenciler etkinliklere erişebileceklerdir.

 

"Dijital Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Platformu"na (DİSREP)

 https://orgm.meb.gov.tr/disrep/index.html  adresinden ulaşabilirsiniz.

 

MEB tarafından yayımlanan Ortaöğretim Sınıf Rehberlik Etkinlikleri kitapçığına bağlantıyı tıklayarak ulaşabilirsiniz.

https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_09/03012233_ORTAOYRETYM_SINIF_REHBERLYK_ETKYNLYKLERYYYY.pdf

 

Sınıf düzeylerine göre kazanımlar ve gelişim alanlarına bağlantıyı tıklayarak ulaşabilirsiniz

https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_07/17143025_SINIF_REHBERLYK_PROGRAMI_2020.pdf

 

 

 Sınıf Rehberlik Planı şablonuna buradan ulaşabilir, yukarıdaki linkte yer alan sınıf düzeylerine göre kazanımları hafta hafta ekleyerek sınıfınıza ait planı oluşturabilirsiniz.

 SINIF REHBERLİK PLANI ŞABLONUNA BURADAN ULAŞABİLİRSİNİZ

 

Örnek Sınıf Rehberlik Dosya içeriği PDR Servisimiz tarafından hazırlanmıştır. Dosyaya buradan ulaşabilir, içindeki yönergeyi takip ederek Sınıf Rehberlik Dosyanızı oluşturabilirsiniz. 

SINIF REHBERLİK DOSYA İÇERİĞİNE BURADAN ULAŞABİLİRSİNİZ 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 28.09.2022 - Güncelleme: 28.09.2022 21:16 - Görüntülenme: 492
Kaynak: orgm.meb
  Beğen | 0  kişi beğendi